Competitiezwemmen

Zwemmen op het hoogste niveau! Neem deel aan wedstrijden op nationaal en internationaal niveau, onze jaarlijkse zwemstage en wordt een volwaardige atleet.

Neem contact op met ons

Pre-competitie

10 - 12 jaar

Meer Info

Jeugdkern

12 - 15 jaar

Meer Info

Kernploeg

15 - 99+ jaar

Triatleten (Pro's)

Train mee met onze topsporters

Sportzwemmers A

Voor onze liefhebbers.

Meer info

Voor zij die echt gebeten zijn door de zwemmicrobe en maar geen genoeg krijgen van de geur van chloor is er de competitie-afdeling. Minstens elke dag, behalve de zondag, werken aan je zwemstijl en conditie om op regelmatige basis jezelf te bewijzen op wedstrijden. In deze groep nemen de zwemmers deel aan regionale, provinciale, nationale en internationale competities. Iedere zwemmer probeert het beste uit zichzelf te halen. Zwemmen is een zeer technische sport, een sport waar hard moet getraind worden indien men wil presteren.

Pre-competitie

Hier zorgen we ervoor dat zwemmers goed voorbereid worden op een soepele overgang naar het competitieve circuit.

Jeugdkern

Onze jeugdige zwemmers worden aangemoedigd om hun grenzen te verleggen en hun vaardigheden te perfectioneren in een stimulerende en ondersteunende omgeving.

Kernploeg

De competitie kernploeg is voor zij die alles op alles willen zetten in het wedstrijdzwemmen. Dagelijkse trainingssessie's, regelmatig (internationale) wedstrijden en zwemstages om in piek form te geraken voor de Belgische kampioenschappen.

Leer meer

group of people wearing blue and yellow helmet

Triatleten - Pro's

Werk je vele km's af in het gezelschap van je lotgenoten!

Sportzwemmers A

Wil je na het competitie zwemmen toch nog blijven zwemmen?

Dat kan! Bij de sportzwemmers!

person swimming on pool

MEGA zwemteam

Voor het competitiegebeuren maakt de Beernemse zwemclub deel uit van het MEGA (= Meetjeslandse en Gentse alliantie)

Dit wil zeggen dat de BZC competitiezwemmers op wedstrijden zwemmen onder de vlag van MEGA, samen met onze andere afdelingen op stage gaan en vriendschappen maken voor het leven.

Website MEGA

Teamuitrusting en zwemmateriaal

NotNormalSwimwear is de hoofdsponsor van MEGA. NNS is onze trouwe partner voor teamuitrusting (T-shirts, hoodies, etc.) en zwemmateriaal zoals wedstrijdpakken en zwembrillen.

Gebruik de kortingscode "MEGA20" om 20% korting te krijgen op al jouw aankopen!

NNS Webshop

Clubrecords

Vraag je je af hoe jouw voorgangers het er vanaf brachten? Bekijk onze clubrecords! Hier verzamelen we al de beste prestaties van de vele generaties Beernemse topzwemmers.

Onze partners

We zijn in goed gezelschap.