Zwemschool

Hier dompelen we je onder in de wondere wereld van het zwemmen.

Van watergewenning tot volwaardige zwemslagen.

NIEUW

1-op-1 Les

Vanaf 4,5 jaar

Watergewenning

Vanaf 4,5 jaar

Leren overleven

Start to rugslag

Start to crawl

Start to schoolslag

Niveau zwemmen

+6 jaar

Leer meer

Onze zwemschool staat open voor kindjes vanaf 4,5 jaar. Vanaf deze leeftijd beschikken de kinderen immers over de motorische vaardigheden om de lessen en technieken daadwerkelijk op te nemen.

Voordat het leren zwemmen kan worden opgestart, mag het kind geen watervrees hebben en moet over bepaalde basisvaardigheden beschikken zoals belletjes blazen, drijven, overleven in het water enz. Deze vaardigheden worden aangeleerd in de watergewenning en het kleuterzwemmen. In de zwemlessen leren de kinderen een genormeerde slag aan.

De einddoelstelling in de zwemschool is dat het kind vlot 25 meter in de verschillende slagen kan zwemmen in een genormeerde slag zonder hulpmiddelen.

Watergewenning

Gun je kind de vreugde van watergewenning - een essentiële stap in hun ontwikkeling en veiligheid in het water. Onze professionele begeleiding en speelse benadering zorgen voor een positieve en zelfverzekerde start in het water.

Het doel is om je kleuter spelenderwijs vertrouwd te maken met het water en om hem/haar zo eventueel over de drempel van watervrees te helpen.

Schrijf je kleintje vandaag nog in en zie hoe ze niet alleen hun zwemvaardigheden ontwikkelen, maar ook een levenslange liefde voor het water omarmen!

Groepsles in zwembadje

Leren overleven

Leren overleven: een spannende verdieping van basisvaardigheden. Onze boeiende lessen laten jouw waterratje drijven, stuwen en meer ontdekken. Ze leren niet alleen vaardigheid, maar ook veiligheid, met kennis van wat ze moeten doen als ze in het water vallen.

Klik op onderstaande link voor meer info (doelstellingen, aantal lesjes, ...)

Start to rugslag

Na het afronden van watergewenning en leren overleven, betreden kinderen de 'Start to Rug'-fase, het startpunt van een nieuwe reeks zwemvaardigheden. Hier leren ze de rugslag, een natuurlijke zwemstijl die snel wordt opgepikt na het verwerven van overlevingsvaardigheden.

Leer meer over de keuze voor rug in onderstaande blogpost

Leer meer Waarom starten met rugslag?

Start to crawl

Eens de kinderen de opbouwende reeksen van de zwemschool achter de rug hebben,   kunnen zij na rugslag nu ook de andere zwemslagen leren, te beginnen met crawl.

Klik op de onderstaande link voor meer info (doelstellingen, aantal lesjes, etc.).

Start to schoolslag

Na rug en crawl is het tijd voor schoolslag! Je hebt na rug en crawl voldoende vaardigheden in het water om over te gaan naar de moeilijkere slagen. Te beginnen met schoolslag!

Leer meer

close-up photography of woman swimming on calm water

Niveauzwemmen

Wil je kind de zwemvaardigheden in verschillende slagen verbeteren, de basis uitbreiden en de uithouding vergroten? Dan is niveauzwemmen de perfecte keuze voor jouw waterratje!

1-op-1 Les

Om ons aanbod te vervolledigen bieden wij vanaf nu ook 1-op-1 zwemlessen aan om les te kunnen geven op maat van de zwemmer.

Onze 1-op-1 lessenreeksen bestaan uit 10 lessen op maandagavond van 40 minuten en worden verzorgd door onze gediplomeerde lesgevers

Je kan zwemmen!

Je hebt met succes het volledige traject van onze zwemschool doorlopen en kunt nu zelfstandig zwemmen, gefeliciteerd! Maar dit is slechts het begin. Na het voltooien van ons zwemschoolprogramma, kun je zwemmen een integraal onderdeel maken van je actieve levensstijl en doorgaan naar onze zwemclub. Ontdek ons uitgebreide aanbod via onderstaande knop!

Zwemclub