Start Seizoen 2023-2024

Bert Peters
Beste zwemmers,
Beste ouders,

Het nieuwe zwemseizoen startte deze week. Voor de Beernemse Zwemclub een bijzonder seizoen want we starten het seizoen hoofdzakelijk in KTA Brugge, maar afsluiten mogen we in onze thuisgemeente Beernem. Jullie staan net als ons allicht te popelen om naar het nieuwe zwembad te verhuizen. De exacte verhuisdatum is nog niet gekend, maar het zal in elk geval nog niet voor de start van het nieuwe jaar 2024 zijn.

Mijn Assist
Leden van de zwemschool, zwemvervolmaking en recreanten kunnen de lesdata steeds nakijken in de online omgeving ‘Mijn Assist’. Dit is de persoonlijke omgeving van je zwemmer. Daar vind je een kalender met lesdata en ook de persoonsgegevens. Zorg steeds dat de persoonsgegevens up-to-date zijn, onder andere voor je verzekering en het uitsturen van de attesten voor het ziekenfonds van groot belang.
Om in ‘Mijn Assist’ te komen kan je de link volgen in de mail die je kreeg voor inschrijving. Wie deze niet meer zou vinden, geen nood, geef ons een seintje via info@beernemsezwemclub.be en we sturen je de link opnieuw door.

Attest Ziekenfonds
Zoals hierboven vermeld sturen wij de attesten voor het ziekenfonds op via mail. Deze mag je eind september verwachten. Je kan dit attest indienen met je aanvraag voor een tussenkomst via je ziekenfonds. Je kan tot €15 terugkrijgen op je lidgeld van een sportclub (opgelet: telt maar voor één sportclub per jaar).

Vrijwilliger worden bij BZC
Wie zin heeft om zijn steentje bij te dragen in onze club, is altijd welkom. Zeker wanneer wij terug in Beernem zwemmen, zijn helpende handen welkom. We zijn voornamelijk op zoek naar vrijwilligers die tijdens de lessen helpen de aanwezigheidslijsten bijhouden, helpen zwemmers naar de juiste omkleedcabine te verwijzen, een oogje mee in het zeil houden tijdens de lessen, etc…
Of heb je interesse om zelf zwemles te komen geven? Van harte welkom! Je hebt geen diploma nodig om te starten, we verwachten enkel je enthousiasme om kinderen iets te leren en zelf leergierigheid aan boord te leggen om het zwemles geven onder de knie te krijgen. Nieuwe lesgevers plaatsen we altijd samen met een ervaren en/of gediplomeerde lesgever om zo de eerste kneepjes te leren.

Sportieve groeten,
De Beernemse Zwemclub